zaterdag 10 mei 2014

17 - Kampvuur


Vandaag hebben we een luie dag. We willen wat gaan wandelen in de omgeving van de camping. Het is hier erg mooi met al die enorme keien, groen/geel gras en overal boompjes. Hetr is wel heel gemakkelijk om te verdwalen tussen die keien. Ik neem mijn gps mee. Gijs heeft apen gezien, wij niet. Verder hebben hier weinig wild gezien, afgezien van enkele springbokken. Olifanten zijn ook niet in de buurt. Ze grazen volgens de baas van de camping op 25km afstand.

Vanmorgen om6:00 hebben de twee campingjongens het vuur onder de houtgeijser opgestookt zodat er om 6:30 warm water is. We hebben ze de eerste dag meteen bij het uitpakken een koud biertje gegeven wat ze erg waardeerden. De band is vannacht weer ingezakt. We pompen hem op en besluiten hem morgen te laten repareren in Kamanjab.



Nog een anecdote van de oude baas van het B&B in Swakopmund:
Twee Franse touristen (M+V) waren op reis met een auto met net zo´n daktent als wij hebben. Ze waren aanhet vrijen in de daktent en de man viel daarbij uit de tent en beschadigde zijn rug zo ernstig dat hij met een helicopter moest worden opgehaald. Het kwam uiteindelijk allemaal goed met hem. De baas besloot zijn verhaal met ¨two meter is a long drop, certainly if you have a hard-on¨. Ik laat het aan jullie zelf over om dit te vertalen...

Om 17:00 is het weer tijd voor een sundowner. Een mooie koloniale gewoonte die we graag overnemen


S-avonds weer die heldere maan en grote stilte. Ik hoor alleen de tinitus fluiten in mijn oren. Gijs en ik klimmen af en toe op een van de grootste keien hier. Het uitzicht is prachtig, vooral bij zonsondergang.


In het donker is in de wijde omgeving geen licht te zien, behalve het licht van het kampvuur dat we sinds Swakopmund elke avond aan hebben. Kampvuren aan de evenaar...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie verhalen Karel! Ben benieuwd naar jullie fotos.

Groet,

Jurgen

Piet vd Donker zei

Jullie maken een interressante reis. Ik zoek zoveel mogelijk foto's op panoramio van de plaatsen en langs de weg waar jullie komen. Krijg ik een aardige voorstelling. Gisteren was bij BNN in het programma d
3 op reis christiaan in namibie. Hij filmde in swakopmund en in het etosha game reserve. Daar zijn jullie nu bijna.

Willem van Dinther zei

Hoi Karel en familie,

mooi om te lezen dat het goed met jullie gaat. Geniet van elke dag.
Time flies.....

groet Willem